Mes galime padėti mūsų akims susidoroti su kasdieniniu stresu specialių pratimų dėka. Šie paprasti pratimai  ne tik pašalins susikaupusį nuovargį, bet taip pat padės išsaugoti jūsų akių sveikatą ateityje.

Per dieną mūsų akys gauna didelį krūvį: tai ilgalaikis darbas prie kompiuterio, skaitymas viešajame transporte, vairavimas, reikalaujantis nuolatinio dėmesio ir atidumo. Dėl tokios apkrovos, dienos pabaigoje mes jaučiame diskomfortą.

Bendri paprasti pratimai

  1. Stipriai užmerkite akis ir palaukite kelias sekundes, tada atmerkite ir atpalaiduokite jūsų akių raumenis.  Žvelkite į tolį 5 sekundes, vėliau 5 sekundes žiūrėkite į artimą objektą esantį 30 cm atstumu pvz.: pirštą. Pratimą kartokite mažiausiai 5 kartus.  Sufokusuokite regėjimą ties toli esančiu objektu pvz.: žiūrėkite pro langą ir sutelkite savo dėmesį į namą , kuris yra toli.
  2. Laikykite galvą tiesiai. Pamirksėkite 10-15 kartų. Akių raumenys tuo pačiu metu neturėtų būti įtempti.
  3. Pažaiskite žvilgsniu „šaškėmis“: žiūrėkit į viršų dešiniau, tada į apačią kairiau, tiesiai į tolį ir atvirkščiai. Šis pratimas truks apie 12 sekundžių.

Pratimai  akims yra labai paprasti ir nereikalauja daug laiko. Jūs galite daryti juos tiek namuose, tiek biure, ir svarbiausia – tai pagelbės jūsų pavargusioms akims.

Darbas prie kompiuterio

Jei dirbate daug prie kompiuterio, būtinai darykite pertraukas, kad jūsų akys galėtų pailsėti. Jums gali pagelbėti šie pratimai :

  1. Stipriai užsimerkite, tada atidaryti akis plačiai. Tai kartokite mažiausiai 5 kartus.
  2. Užsimerkite ir pamasažuokite vokus sukamaisiais pirštų judesiais. Taip darykite apie minutę.
  3. Laikykite galvą tiesiai . Darykite sukamuosius judesius akių žvilgsniu pagal laikrodžio rodyklę, tada pakartokite judėjimą priešinga kryptimi.
  4. Kas 20 minučių darykite bent 20 sekundžių pertrauką . Sutelkite savo dėmesį į objektą, kuris yra ne mažiau kaip 6 m atstumu nuo jūsų monitoriaus. Tada staigiai perkelkite žvilgsnį, į kitus daiktus, kurie išdėstyti skirtingais atstumais.

Siekiant sumažinti neigiamą poveikį regėjimui, nedirbkite priešais langą, kuris neuždengtas užuolaidomis ar žaliuzėmis – ekrano ryškumas ir apšviestas plotas už jo gali sukelti akių skausmą ir diskomfortą.

Akių mankštos pratimai nuslopina akių įtampą, stiprina akių raumenis. Rūpinkitės savo regėjimu šiandien, jei jūs norite jį išsaugoti ateityje!

Straipsnį parengė: UAB „Optometrijos centras” optometrininkė Božena Kuftin