Mes patys galime padėti savo akims susidoroti su kasdieniniu stresu specialių pratimų dėka. Šie paprasti pratimai  ne tik pašalins susikaupusį nuovargį, bet taip pat padės išsaugotijūsų akių sveikatą ateityje.

Per dieną mūsų akys gauna didelį krūvį: tai ilgalaikis darbas prie kompiuterio, skaitymas viešajame transporte, vairavimas, reikalaujantis nuolatinio dėmesio ir atidumo. Dėl tokios apkrovos, dienos pabaigoje mes jaučiame diskomfortą.

Bendrieji pratimai

 

1. PRATIMAS

Stipriai užmerkite akis ir palaukite kelias sekundes, tada atmerkite ir atpalaiduokite jūsų akių raumenis.  Žvelkite į tolį 5 sekundes, vėliau 5 sekundes žiūrėkite į artimą objektą esantį 30 cm atstumu pvz.: pirštą. Pratimą kartokite mažiausiai 5 kartus.  Sufokusuokite regėjimą ties toli esančiu objektu pvz.: žiūrėkite pro langą ir sutelkite savo dėmesį į namą , kuris yra toli.

2. PRATIMAS

Laikykite galvą tiesiai. Pamirksėkite 10-15 kartų. Akių raumenys tuo pačiu metu neturėtų būti įtempti.

3. PRATIMAS

Pažaiskite žvilgsniu „šaškėmis“: žiūrėkit į viršų dešiniau, tada į apačią kairiau, tiesiai į tolį ir atvirkščiai. Šis pratimas truks apie 12 sekundžių.

4. PRATIMAS

Pratimai  akims yra labai paprasti ir nereikalauja daug laiko. Jūs galite daryti juos tiek namuose, tiek biure, ir svarbiausia – tai pagelbės jūsų pavargusioms akims.

Pratimai dirbantiems kompiuteriu

Jei dirbate daug kompiuteriu, būtinai darykite pertraukas, kad jūsų akys galėtų pailsėti. Jums gali pagelbėti šie pratimai :

1. PRATIMAS

Stipriai užsimerkite, tada atidaryti akis plačiai. Tai kartokite mažiausiai 5 kartus.

2. PRATIMAS

Užsimerkite ir pamasažuokite vokus sukamaisiais pirštų judesiais. Taip darykite apie minutę.

3. PRATIMAS

Laikykite galvą tiesiai . Darykite sukamuosius judesius akių žvilgsniu pagal laikrodžio rodyklę, tada pakartokite judėjimą priešinga kryptimi.

4. PRATIMAS

Kas 20 minučių darykite bent 20 sekundžių pertrauką . Sutelkite savo dėmesį į objektą, kuris yra ne mažiau kaip 6 m atstumu nuo jūsų monitoriaus. Tada staigiai perkelkite žvilgsnį, į kitus daiktus, kurie išdėstyti skirtingais atstumais.

Siekiant sumažinti neigiamą poveikį regėjimui, nedirbkite priešais langą, kuris nėra uždengtas užuolaidomis ar žaliuzėmis – ekrano ryškumas ir apšviestas plotas už jo gali sukelti akių skausmą ir diskomforto jausmą.

Akių mankštos pratimai nuslopina akių įtampą, stiprina akių raumenis. Rūpinkitės savo regėjimu šiandien, jei jūs norite jį išsaugoti ateityje!

Straipsnį parengė: UAB „Optometrijos centras” optometrininkė Božena Kuftin